Alla inlägg under september 2013

Av Jacqueline - 30 september 2013 21:20

Med en underbar familj att komma hem till är livet fantastiskt!! :) stora tjejen hemma nu o måndag!! Veckohandlat o proppat kylskåpet med en veckas god mat!!

Lykke har kommit i någon sorts ny fas i utvecklingen.......hon är kaxigare än sin 10 åriga stora syster, gör allt tvärtom som
Man säger eller skiter fullständigt i allt......,kan man bli mer omtumlad??!!?? Men d e utveckling o fullt normalt så bara till o bita ihop o leva livet deluxe!!! :)

Imorgon är en ny jobbdag med utflykt till Kivik o äppeltavlan!! Trevligt!

Ha en fin kväll o morgondag!! :)

Av Jacqueline - 29 september 2013 19:11

Helgen går fort som sagt!! Redan söndagskväll....idag blev ännu en strålande dag!! Tog en runda till Simrishamn o hälsade på Emils mamma o hjälpte henne med en rabatt o en jobbig bambuplanta! Lunch o fika på d oxå!! Ville ner en sväng påstranden o ta lite ffotografier men Lykke var trött så var inte läge för att agera modellprecis!! Men snart får vi ut o fotografera lite fina höst bilder!!

Har oxå varit på ullstorps handelsträdgård o handlat en ny krans och krimskrams för att pynta den med!! Bild under texten!! Sen har jag o Lykke även pimpat vår gamla krans med blommor o kvistar från trädgården!! Vi köpte även super fina rosor på Lidl idag som passar super i vårt vardagsrum!!

Av Jacqueline - 28 september 2013 18:49

Fredag igår och helt slut'! Veckan har gått så fort!! På kvällen blev vi bjudna på middag av fina vänner o sen såg vi idol o snackade skit!! :) härligt att få äta God mat o umgås med vänner man tycker om!! Tack fina ni!!

Idag har varit även den en bra dag!! D e härligt att vakna o höra Tv:n o prat ute i tvrummet......alltså sov jag längst i dag, dovi var klockan inte så mycket, lite över 8. Men d e skönt med tidiga mornar, han äta, stor städa och tvätta innan kl var 11. Sen gjorde vi byn med lite besök på Erikshjälpen o röda korset där blev d små fynd!! och var även på auktionen som var i dag......där köpte vi, 2 lampor, 1 spegel o en hylla!! Bilder finns under texten.......

Kvällsmat o mys i soffan o njuter av ett glas vin o hoppas dagen imorgon blir lika Bra!!

Av Jacqueline - 26 september 2013 06:01

Alltså kan någon förklarar för mig varför min kropp vaknar halv 6 varje morgon när jag inte behöver gå upp förrän kl 7 !!! 2 veckor har detta hållt på.....saken är att jag e inte trött iheller o kan inte somna om!! :/

Aja nu ligger jag här med ett sovande barn tätt intill på ena sidan o en spinnande katt tätt intill på andra sidan....så blir till o stoppa hörlurarna i öronen o köra en kroppscanning, funkar kanske att somna om då!! God morgon!!

Av Jacqueline - 25 september 2013 21:09

Idag har jag haft en super mysig dag på jobbet!! Snoozel i s-hamn, lunch på ingelstaKalkon o sen ett underbart väder på d!!
Ikväll har vi varit med Lykke på gymnastik!! Å som hon älskar d!!
Min kväll avslutades på Jobb där vi träffades arbetskamrater o sydde lite o pratande av oss lite!! Härligt!! Tack ni goa för denna kväll!!

Nu tar jag o lägger mig för att försöka få bort min huvudvärk som plötsligt kom!! :(

Godnatt!!

Av Jacqueline - 24 september 2013 06:49

En ny dag som förhoppningsvis innehåller sol!! Jag o Lykke är lediga och idag har vi en morgonpromenad på schemat för att lämna Tilda i skolan o sen blir d nog en morgonkaffe!!

Vi har blivit bjudna på lunch hos våra nya grannar snett över gatan o d ska bli trevligt!! Annars är d nog som vanligt idag, tvätta, plocka undan så man kan fortsätta jobba resten av veckan! I kväll står mindfulness på mitt schema o d ska bli super skönt!!

Ha en fin dag alla!!

Av Jacqueline - 24 september 2013 06:17

 

 

  

Då e jag tillbax!! Ett nytt år har börjat, våren har passerat o även sommaren.....så nu är d höst o mörkret börjar falla!! Mysigt men är rätt tråkigt i längden!! 


Vi har haft en underbar sommar med mycket sol o bad! Har inte åkt på något större äventyr utan hållt oss i husvagnen o i vårt Skåne!! 


Semestern tog ett tragiskt slut då vi var tvungna att ta farväl av vår finaste gry!! :'( efter en tids sjukdom orkade inte kroppen mer o hon fick somna in, nu har hon en fin grav i Skurup på djurkyrkogården där vi kan besöka o fixa till henne!! Du kommer alltid att finnas hos oss gry!! <3<3<3


I vvåras fick jag ett mammavik som personlig assistent på dagligverksamheten i Tomelilla!! Jag trivs så inni bomben med brukare och personal!! Så hoppas på förlängning då viket går ut den 10 okt. 


Barnen växer o växer!! Tänk att tilda fyllde 10 o Lykke 3 i år, det är galet men oxå livet!! 

Ovido - Quiz & Flashcards