Alla inlägg under oktober 2011

Av Jacqueline - 11 oktober 2011 14:15

Mycket händer nu i vår lilla värld.......barnen växer, vi blir äldre men kärleken är större o starkare o blir så för varje dag...............!!! <3

     

Hela förra veckan var emil sjuk, denna vecka är d Lykkes tur, fast hon blir aldrig riktigt frisk.........ingen feber ena dagen......dagis andra dagen o feber igen tredje dagen.........men jag blev ju tröstad av att så är d ungefär fram till dom e 3 år...........Herre gud stackars barn!!! =( Lykke är super gnällig o vill helst inte äta.......vällingen går ner så den kör vi med nu...............Hoppas d bryter ut nått snart eller d bara försvinner..........d e rätt så tråkigt o gå hemma med sjukt barn, man kan ju inte hitta på nått..........!!!


Regn, sol, regn, sol..........vädret är underbart.......när solen tittar fram är d ordentligt varmt.....super skönt o Hösten har verkligen kommit nu......löven är oranga o gula o röda........d e så fint!!! =)


Blev en härlig o frisk kvällspromenad som jag nu har bestämmt kommer ingå i våra kvällar framöver......Tilda cyklade kvarteret runt o vi promenerade, ett litet besök på lekplatsen så klart oxå!!! =)

     

med rosiga kinder o kalla fingrar slänger vi oss i soffan nu o har lite mys innan flickorna skall sova!!!


Pok

=)

Av Jacqueline - 2 oktober 2011 20:29

Tackar familjen Andersson/nilsson för ett fin fint kalas med god mat o en underbart god tårta!!! =)


D blev en del handlat på ekohallen idag.......nya tulpan lökar o påsklijor!! Dom kommer i jorden imorgon!! Nya örhängen o massa saker till flickorna!!!


Tyvärr kommer inga bilder från kalaset idag............då jag, smarta jag glömde kameran i Sölvesborg!!! Tur man har mer än 1 kamera!!!


Ha en skön söndagskväll!! POK

Av Jacqueline - 2 oktober 2011 10:17

Då var Bloggen bortglömd igen.............Tur jag har Svärmor Lotta som påminner mig när hon vill lösa!! =)


Sommaren kom igen denna vecka o d e underbart med sol o värme........!!! fina träffar med vänner o mycket att göra ute!! Helgen har varit kanon, Fredagen blev en kväll med familjen Morén (Annica, Ellen o Måns) för tacokväll o godis!! =) Tilda blev kvar för att sovaöver med bästisen o vi åkte hem.............Många fina skratt o helt underbart glada barn.......Lykke fick agera modell till ellens alla dockkläder.....o d gjorde hon gärna..............

     


Lördagen var ännu en dag med underbart väder........vi tog en runda till Boan för attt handla födelsedagspresent till Oliver ( tildas kusin)...........till lunch hade vi Tilda o familje Morén hemma för lite mat o sen tog Emil barnen o jag o Annica åkte till Skönehts o Hälsomässa på Tingvalla..............60 utställare med massa spännande att erbjuda................Vi plockade en hel del visitkort o blanketter......pratade lite med Anette från LOVE IT , www.loveit.se. Där jag eventuellt skall testa på Hyposyntesterapi........spännande!!! =)

Vi avnjöt en mysig fika under träden o sen åkte vi hem...................I solen satt Emil o lotta o njöt.....barnen lekte i trädgården!!! =) Vi blåste såpbubblor mm.

 

Kvällen blev ett resturangbesök o sen till godis affären för att handla lördagsgodis!! Mys o bus i soffan till Fångarna på fortet .....sen kraschade vi allihopa..............

   

Inte lika fint väder idag......dimmigt o tråkigt, men vad gör d........vi åker till Eko-hallen för shopping o sen till Sölvesborg för födelsekalas hos Oliver!!! =)


Sen har helgen gått o ny vecka skall påbörjas.........jag har bestämmt mig att jag skall sy en del haklappar som jag fått på beställning o kanske Lykkes Onepice!!!


Hoppas er helg har varit lika trevlig som vår!!! POK

Ovido - Quiz & Flashcards