Alla inlägg under augusti 2011

Av Jacqueline - 31 augusti 2011 20:28

Idag har jag fått städat, slappat o städat igen..........Runt 13 åkte jag till Julia o Viking för en vägning o lite snack!! Jodå....... - 1,2 kg på den senaste veckan..........1 vägning kvar sen är de finaldag!!! Hämtade Lykke på dagi kl 14 idag o hon ville stanna kvar o leka i sandlådan............Hmmm vi får nog skaffa en sådan tror jag....!!!! =) När vi kom hem satte vi igång kaffe o bullade upp med lite kakor o saft till våra fika gäste.......Min jobbekompis Helena med hennes barn Sanna o melvin!! Trevlig stund o lite lek utomhus mellan regnskurarna!! Tack Helena!!! =)


Vi tog en kvällsrunda till Gärsnäs för att hälsa på Emils morfar!! Kvällsmat o kaffe blev d där...........att lyssna påp dessa gammla o deras berättelser från förr är underbart......man såg hur han lyste upp när han fick berätta om alla sina gammal vänner o familj!!! =) Innan vi åkte hem fick vi 2 plast påsar som vi fyllde, den ena med Äpplen o den andra med Plommon.......GOTT!!!

   

Kvällsmys o sen sängen tillsammans med tanterna i mina lurar.........Ljudboken: Sirila gäntlemän sökes.........helt underbar bok!!! =)


POK

Av Jacqueline - 31 augusti 2011 12:55

Måste bara kräka av mig lite efter att ha pratat med min handläggare på ams som hade noll koll............Jag var på studiebesök förra veckan i Lund på Lernia för att jag skulle kunna börja läsa min 4 månader som jag har kvar...........1 1/2 timmes info som inte gav mig nått o 15 sekunders samtal med handledaren där.........blir informerad om att jag skall ta kontakt med min handläggare på ams o sen skall vi gå vidare där.................idag fick jag kontakt med honom........onsdag,torsdag, fredas, förra veckan o Mån, Tis denna har han inte varit kontaktbar...........kasst, uruselt mm då jag vill börja så fort som möjligt.......vi måste hålla tider o möten men dom kan inte vara anträffbara på flera dagar.............DÅLIGT!!!!!


Så när jag väl fick tag i honom är han som ett stort frågetecken ????????? Ja du får ringa handläggaren på Lernia o kolla med henne får jag som svar.........för du måste ju börja snart...................Ringer Lernia Lund, o hon kunde bara anteckna att jag ringt o frågat o sen fick jag stå i kön som alla andra...........saken är att jag för över ett halvår sedan fick reda på från ams att jag fick läsa distans o att jag fick plats i kön som "psykiskt funktionshindrad" då jag har problem med panikångest o har svårt för att pendal o köra.......då skulle jag ha förtur i kön då d var en prioriteringsgrupp............vilken prioriterings grupp..........D har jag inte sätt röken av.....företräde mm................o hon på Lernia visste inget om detta............så då måste jag sitta där o predika min livs historia för henne oxå.........PHU!! Skall d gå till så här bara för att man vill göra klart d man påbörjat....................Min lust o ork att plugga börjar helt försvinna o nu skiter jag snart i allt vad heter studier o undersökterska.......jag skall kanske göra nått annat med mitt liv o inte jobba inom vården............Får ta mig en riktig funderare o kanslke börja om från början!!!! 


Ha en fin dag alla!!! =) POK


Av Jacqueline - 28 augusti 2011 19:45

Med gråa moln på himmlen åkte vi mot Sjöbo o Sommarbyn för kräftskiva........inget regn i sikte men när vi kom till Sjöbo öste det ner o, ja man kan nog räkna minuterna på 2 händer när d inte var regn på hela kvällen/natten.....men d gjorde inget alla 30 personer satt under tak o i stearinljkusskenet hade vi alla trevligt!! =)

     

Goda kräftor o pajer o sallader o bröd..........Morotskaka o kaffe......natten kom allt fortare o barnen somnade efter att Sockerkicken lagt sig o vi hade nog kunnat sitta uppe hela natten o snacka men d var ju "en dag imorgon" oxå.....................


Morgonstund har guld imun............solen sken o vi skulle äta frukost o sen bege oss mot Ystaddjurpark!! =) Idag var det Skurupssparbank som hade Familjedag..........25:- per person.........kanonpris!! =) Flickorna o Viking tyckte detta var kanon.......djuren var ute mycket o vi såg alla!! =) Klappade Lemurer, hästar, getter mfl.......... Mycket lek på lekplasterna, hooptornen o i Höstacken!! =)

 

Efter ett antal timmar på djurparken i kombination med få timmars sömn var vi alla super hungriga....så vi satte oss o bilarna o körde mot Mc Donald´s!!!


Hemma igen tog jag o flickorna en långpromenad medans Emil satt klistrad vi datorn o såg på Fotboll..............(han har nu beställt Viasat o kan se all fotboll han vill......) bad o dusch o mys o sen sängen för att ladda nya krafter till en ny vecka.....Lykke skall på dagis, Tilda till skolan o jag kommer veckohandla o sen tror jag att jag skall göra ett besök på Hälsokosten, för nu skall jag börja om från början o Lyckas!!! =) POK

Av Jacqueline - 27 augusti 2011 12:06

Hehe......8 augusti skrev jag senaste inlägget.....oj...............men vi har haft en under bar semester o d sista vi gjorde var att åka till Malmö för att umgås med min fina lilla syster Caroline hennes sambo Henning o Träffa min Storebror Marcel o hans sambo Anna o mitt brorsbarn Morris som är på pricken en månad yngre än Lykke!! =) Här lig fin Fredag med dom på Malmöfestivalen, i Folketspark på lekplatsen mm......På kvällen blev d e tt besök på en Indisk resturang där vi åt kanon god mat!! =)


Kvällen var inte slut där utan sen träffade vi upp min farbror John o han hängde på oss alla till Caroline o hennings lägenhet för kaffe!! Bror min o Anna med Morris o John tog bilen o åkte tillbax till Helsingborg typ...............Flickorna sov gott efter en  hel dag i Malmö o vi satt uppe o snackade skit o hade så härligt!!!


Tidig morgon dagen därpå.......7.00 ringde klockan för att vi skulle gå upp...........Frukost o en super hispig Tilda för att hon skall få åka o se på SOMMARLOVSMORGON på riktigt!! Direkt sändning från Dockan i Malmö!!! =)

Tilda var med en del på tv:n då hon satt så bra!! ==) Hon stod oxå på inspelningsplan tillsammans med en del barn o skådespelarna!! =) Lyckan var gjord!! Autografer o kramar av alla!! Tyvärr blåste d endel men annars var vädret kanon o vi hade trevligt!!! =)

         


Denna dagen avslutade vi med en shopping runda på Trianglen.............kläder, skor, leksaker mm..........När vi kom hem var vi totalt slut allihopa....Storstadslivet tar kål på en!! ;) Bara mys o tidig kväll!!


Veckan som gått har vi fått komma tillbaka till verkligheten.......Jobb, skola, dagis o jag har varit på studiebesök i lund hos skolan.......o hoppas nu på att jag kan få börja läsa så snart som möjligt!!!


Tilda längtade tillvbax till alla kompisarna i skolan o Lykke trivdes på dagis nästan dirket trors 2 månaders uppehåll...........Skönt!!! =)


Blev lite shopping i Lund i Onsdags när jag var där med Mamma.....Lykke fick nya kläder till dagis från Lindex.....ta 3 betala för 2!!!! =)


Igår tvättade jag 2 matttor hos Jean o Tony som satt hemma utan sin lilla flicka.....för hon var på dagis första dagen själv.......ååå fina Jean, man känner som en tom flaska utan innehåll jag vet!! Men d blir bättre !!! =) <3

På kvällen bjöd vi in oss på mat på Stallgatan.....=) Kaffe o lite prat.....sen tog vi oss hem för att bara ligga i soffan o se 2 filmer........Jo jag såg faktikst 2 filmer ......... kryss i taket!!!! Men somnade oxå gott sen!! ;)


Idag slingar jag håret o Emil bygger på ovanvåningen!! I eftermiddag får vi hem Tilda o sen blir d till o piffa ups sig för att åka på Kräftskiv i SjöboSommarby!! =) Imorgon bär d av till Ystaddjurpark med familjen!! Härlig helg!!


Hoppas ni får en fin helg!! POK

Av Jacqueline - 8 augusti 2011 20:07


Att livet är fantastiskt ibland d har jag upplevt denna vecka som gått...........vi har ägnat 1 vecka i Emils mammas husvagn i Borrbystrand....!! D e så fantastikst skönt o avslappnande!! Efter 3-4 dagar har man kopplat av helt......man får liksom inte gjort nått o d e toppen skönt.....vakna, frukost, bada, sola, äta, vila, bada, sola, leka, vila, kvällsmat, promenad, bada, mysa.....ja så har väl en dag sett ut för hela familjen!!

             

     

Vi har haft en del besök oxå =) hängde på stranden med Madde o Steffen med barn en dag, Martin, Viking o Emelie kom en dag o då gick vi på cirkus oxå.....En höjdare för töserna!! =) Camilla o Robban med barn kom en kväll!! Sen hade vi besök av min fina familj: Mamma, Christer, Caroline o Henning!!

 

Allsång på campingen en kväll.....Tilda o alla andra barnen fick stå uppe på scenen o sjunga "Ida´s sommarvisa" Stolt som en tupp när hon kom tillbaka med en lite present.....GODIS!!! =)

 

Mycket bad o hyffsat varmt ivattnet....22-23 grader......jag o Tilda ägnade någon timme på en fin sand elefantunge......som tyvärr dagen efter var helt förstörd av människofötter......Bläää dumma er!!! =(  

Alltid tråkigt att åka hem efter en så fin vecka med super fint väder......men sååå skönt att komma hem oxå.......Borta bra med hemma bäst!! )


Idag har vi varit på Boan, Tilda shoppade loss....Barbie docker o smink.....jag o Lykke tittade på.....hade lämnat börsen hemma så d blev en billig runda!! =) Tilda åkte till sin Mamma och jag o Lykke åt lunch.....Sen somnade Lykke o jag satte igång med att slipa Lykkes gåvagn.....som tyvärr har blivigt förstörd av regnet för den har stått ute.......men nu skall den få en ny skepnad!! Jag klippte lite grenar o gjorde min pinnkrans till en mer grönare o gladare krans!! Gick oxå över på andra sidan staketet o snodde lite fina blommor i Maddes trädgård......satte nya i vaserna inne och lite i kransen......

     


Ikväll har vi haft Jean o Tony o Moa på besök.....Lilla moa är så stor så hon går nu ju....duktiga duktiga tös!! =) O vi tog igen några veckors snack o kaffe!! =) Tack fina ni!! Nu är man ny duschad och lite trött så tv:n blir nästa hållplast för mig.....O ju förrästen jag hade en GI-fri vecka i husvagnen.....sååå gott med potatis o godis mmm......men idag börjar vi om o tar d på alldra störst allvar!! Nu jävlar.....!!! God kväll!! POK

Ovido - Quiz & Flashcards