Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Tillbaka till verkligheten.................

Av Jacqueline - 27 augusti 2011 12:06

Hehe......8 augusti skrev jag senaste inlägget.....oj...............men vi har haft en under bar semester o d sista vi gjorde var att åka till Malmö för att umgås med min fina lilla syster Caroline hennes sambo Henning o Träffa min Storebror Marcel o hans sambo Anna o mitt brorsbarn Morris som är på pricken en månad yngre än Lykke!! =) Här lig fin Fredag med dom på Malmöfestivalen, i Folketspark på lekplatsen mm......På kvällen blev d e tt besök på en Indisk resturang där vi åt kanon god mat!! =)


Kvällen var inte slut där utan sen träffade vi upp min farbror John o han hängde på oss alla till Caroline o hennings lägenhet för kaffe!! Bror min o Anna med Morris o John tog bilen o åkte tillbax till Helsingborg typ...............Flickorna sov gott efter en  hel dag i Malmö o vi satt uppe o snackade skit o hade så härligt!!!


Tidig morgon dagen därpå.......7.00 ringde klockan för att vi skulle gå upp...........Frukost o en super hispig Tilda för att hon skall få åka o se på SOMMARLOVSMORGON på riktigt!! Direkt sändning från Dockan i Malmö!!! =)

Tilda var med en del på tv:n då hon satt så bra!! ==) Hon stod oxå på inspelningsplan tillsammans med en del barn o skådespelarna!! =) Lyckan var gjord!! Autografer o kramar av alla!! Tyvärr blåste d endel men annars var vädret kanon o vi hade trevligt!!! =)

         


Denna dagen avslutade vi med en shopping runda på Trianglen.............kläder, skor, leksaker mm..........När vi kom hem var vi totalt slut allihopa....Storstadslivet tar kål på en!! ;) Bara mys o tidig kväll!!


Veckan som gått har vi fått komma tillbaka till verkligheten.......Jobb, skola, dagis o jag har varit på studiebesök i lund hos skolan.......o hoppas nu på att jag kan få börja läsa så snart som möjligt!!!


Tilda längtade tillvbax till alla kompisarna i skolan o Lykke trivdes på dagis nästan dirket trors 2 månaders uppehåll...........Skönt!!! =)


Blev lite shopping i Lund i Onsdags när jag var där med Mamma.....Lykke fick nya kläder till dagis från Lindex.....ta 3 betala för 2!!!! =)


Igår tvättade jag 2 matttor hos Jean o Tony som satt hemma utan sin lilla flicka.....för hon var på dagis första dagen själv.......ååå fina Jean, man känner som en tom flaska utan innehåll jag vet!! Men d blir bättre !!! =) <3

På kvällen bjöd vi in oss på mat på Stallgatan.....=) Kaffe o lite prat.....sen tog vi oss hem för att bara ligga i soffan o se 2 filmer........Jo jag såg faktikst 2 filmer ......... kryss i taket!!!! Men somnade oxå gott sen!! ;)


Idag slingar jag håret o Emil bygger på ovanvåningen!! I eftermiddag får vi hem Tilda o sen blir d till o piffa ups sig för att åka på Kräftskiv i SjöboSommarby!! =) Imorgon bär d av till Ystaddjurpark med familjen!! Härlig helg!!


Hoppas ni får en fin helg!! POK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards