Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Jacqueline - 12 juni 2011 20:32

Förra veckans "Nya tag" gick ju sisådär......men idag har jag laddat för en ny vecka o ytterligare nya tag.......Kommer börja att dra ner på Kolhydrater och hoppas på att Töserna snart vill starta "Biggest Loser" !! =)


Torsdags kom ett fint besök till Tomelilla, Min bror, hans sambo Anna o deras Morris, Lykkes kusin som är 1 månad mindre än Lykke!! =) Så kul o se dom......1 år sen sist!!! Nu har dom flyttat till Sverige o Skåne från Norge o vi kommer kunna träffas oftare!! Morris fick en gräsklippare av oss i present, Lykke fick en klosskub av Kusinen!! =) Att få ha min bror här så nära är någonting som jag inte har upplevt så mycket, tyvärr...............o nu hoppas jag att vi kommer ha en bättre o närmre kontakt!! =) Kusin Morris är en underbar pojke......Lykke tycker mycket om honom!! Ja båda flickorna faktiskt......!!! =) Tråkigt väder tyvärr men vi var ute en liten stund oxå å då han dom bli dyng sura av allt vatten  överallt!! =)

   

På kvällen efter att vi tagig adjö av familjen Montel/Naukkarinen hade vi kort om tid för att piffa till oss till Studenten i Simrishamn!! Emils kusiner Sebastian o Jakob var d som hade denna glädjens dag.......Jag minns d som igår min student......Wow vilken underbar dag!! O shit vad många år sedan 9 år............vad har jag gjort alla dessa åren.......Kanon god mat och Killarna var fina i sina speciall beställda mössor......för dyra pengar!! =) Trevlig kväll men härliga människor och vid seaside i Simrishamn.......solig o fin kväll!! Lykke o Tilda höll igång kvällen med att dansa loss med alla som ville................!!! Dessa sharmtroll!!! =)

     

Fredagen blev en tidig o morgon med fina förberedelser för Tildas skolavslutning..........!!! Tilda var en virrvelvid, glad, uppspelt och tack o lov hade vi vädret på vår sida......solen sken o Tilda med den!! =) KL 10.00 var d dax för barne på Byavångskolan att sjunga in Sommarlovet!! =) Med fin sång och tal av Rektor o gammal elev............spatserade hela skolan på rad ut från stadsparken och mot skolan.................där tackade fröken för detta året o sen var d SOMMARLOV...............även detta kan jag komma ihåg med fina minnen.............våra skolavslutningar ute i gröna med Flaggor o sång!!

Vi åkte hem o åt Lunch ute i trädgården (Pasta/kycklingsallad) Till efterrätt tog vi en glass för att fira Tilda har avslutat 1:an!! Härliga dag frammför oss..............mycket lek  i trädgården.......O sen var vi tvugna att gå till Ica  för att hämta ut paket från H&M........kläder kläder kläder...........Väntar ett nytt paket denna veckan oxå med resterande från beställningen!! =) Camilla o Isbella var oxå på besök.........

         

,............När Emil kom hem dröjde det inte länge förrän Ingmar kom med lastbilen o lämnade av plattor eller sten till oss.........Tackar honom för det o bjuder på Pizza i Trädgården, När alla dragit sig tillbaka för kaffe på Stallgatan lägger jag Lyke för natten och sätter igång att städa ...............Om man hade kunnat trimma en Golden/Labbe..............hade jag inte tvekat men jag vet ingen som gjort d innan så därför tvekar jag..............Jag blir GALEN!!! Dessa hår tussar överallt!!! O d e inte lite vill jag lova...........-jag o Emil dammsuger 3 ggrom dagen för att d inte skall yrra tussar överrallt...................Blääääää!!!


Lördag o Borrbystrand..................Solen visste inte riktigt om den ville vara framme eller inte..............d blåste lite oxå men vi hade d Gott..................En runda på stranden o lek i sanden...........Vattnet var skiiiit kallt men d hindrade ju inte Tilda o Farfar!!! ........Bassängen var d bättre i där badade Tilda, Emil o Lykke.....runt 20 grader......!!! Uppe i husvagnen la jag mig i badebaden för att sola lite när Lykke sov..........jag somnade visst o vaknade 1 1/2 timme efter........för att då äta kvällsmat!!! Livet är allt härligt ibland!!!! =) Fin Lördags mys hemma på kvällen med yatzy och godis!! =)

         

Söndag......Idag........fortfarande har solen svårt att bestämma sig........likaså min kropp o sinne om hur jag skulle må idag............blääääää........Emil o tilda o Gry åkte till Gyllebo för att möta upp Anna, Roger, Robin o Tim........mycket bad, sandslottsbygge och massa glädje.......................jag o Lykke var hemma, planterade lite blommor och tog mig en runda till Bo Ohlsson för att försöka byta min bikini som jag köpte igår..........jag lyckades övertala och gick in för att hitta nått nytt......jo d gick bra......hittade oxå en fin solhatt till Lykke........!!!! Hemma igen tog jag tag i rabatten på ifarten........ogräset försvann o nu väntar jag på att någon skalll vilja betala den vita dekorstenen som skall ligga där..................;) D e ju hyffsat dyrt!! =) Fick ett härligt besök av Mamma o Christer som kom på Motorcyklen.........kaffepause och sen en härlig kvällsmat med min underbara familj................Mycket mys i soffan idag..........Emil o Tilda har blivit Yatzy galna........på nått konstigt sett har vårta maxiYatzy försvunnit........ingen vet var d e.......så vanligt Yatzy får funka.....!!! =) Olöst mysterium...............

 

Imorgon skall Lykke på dagis i Tilda på fritids........jag skall ringa några samtal o hoppas på att jag kommer få svar om min utbildning.......o kanske om jobbet jag sökte............kanske jag kan fåe tt svar på hur mitt liv skall bli...........jobbigt att behöva gå o vänta...........!!!


Jag jhar fått beställningar på sagellappar o kommer att sätta igång med det denna veckan oxå............många roliga färger...............Igelkottensförskola skall oxå höra av sig angående haklapparna........Spännande!!!! =)


Hoppas ni haft en fin helg!!! POK

Ovido - Quiz & Flashcards