Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Gränssättning

Av Jacqueline - 3 november 2015 21:22

Solen sken med sin Frånvaro idag och det har varit väldigt tråkigt väder idag!

Jag mötte upp en BVC mamma hemma hos mig som heter Emma och hennes fina lilla flicka, vi tog oss till balder som är en kommunal verksamhet med blandannat kuratorer, logopeder och mycket mycket mer som hör skola, dagis och hemmet till vid hjälp!! Vi Var där på en träff med BVC från vårdcentralen oxå, där vi fick höra lite om gränssättning och hur man tar hand om infektioner på våra barn lättast själv!! Bra information och ett spännande berg ? omhur man gränssätter och hur man ska förstärka positivt d bra beteendena!!
Låter lätt i teorin men ack vad svårt det är i praktiken!!! ?


Fick oxå fin besök på eftermiddagen av familjen glörud som kom med paket ? till Harry!! Harry tackar massor för den fina boken, kritor och målarbok!! ? vi fikade och barnen lekte!! Så mysigt och gott o ha er hos oss!!

Idag stod jag för maten och då blev d hyper lätt och lykkes önskemål, pasta och korv, hamburgare!!
Den fina mössan och buffen kom till sin nya ägare idag oxå!! Fina Freja fick en fin överraskning av sin mamma efter fritids och hon blev sååå fin o det!! Jag ska kanske beställa hem lite mer tyg och sy upp några set till i olika tyg?!

Harry har fått en ny vinterjacka idag oxå som jag köpt på zara som kommer i veckan!! :-)

Kvällen avslutades på Go Och glad med ett härligt cirkelgym pass!! ? jag kan verkligen ta i lite extra nu och lägga på vikter!! Så roligt och svettigt att pressa sig själv!!

Barnen sover och jag ska slänga mig i soffan en stund för att koppla av innan sängen kallar och då oxå mr Grey boken som snart är slut!!! ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards