Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Härliga Varma Dagar!!

Av Jacqueline - 3 juni 2011 21:00

Långledig för Emil o härligt att vakna upp på morgonen och äta frukost med honom o Lykke.......varmt redan tidigt på morgonen........Igår tog vi en runda till Bo Ohlsson för att skaffa en liten plaskpöl till Lykke...........vi o typ resten av Skåne var på Boan denna varma o soliga dag........phu.............in, tog poolen, kassakö och sen rask promenad hem............!! Lykke tyckte detta var väldigt intressant..........hon hade full koll på sin pappa...........

   

Emil stack o Golfade med Martin, la jag Lykke för middagssömn, då passade jag på att njuta med halva kroppen i skuggan o halva i solen i min hängmatta!! =) Härligt!! Lite avslappningsövningar i öronen o ett korsord i handen...........lugn o ro!!!! Efter ett tag kunde jag inte ligga längre......satte mig för att rensa ogräs i singelen på infarten........ni som vet hur vår infart ser ut, vet att det är en del att rensa.......men oj så fint d blir efterråt.........Lykke vaknar o i sama veva kommer Julia o Viking hälsar på............jag o Julia skulle försöka att byta sadel på hennes cykel.......inte så svårt som vi trodde......!!! Vi tog en "lunchmellis" med dom och hade d bra!! Viking tyckte mycket om Lykkes pool........han plaskade på han oxå.....!!! =)


Lite Ogräsrensning till i rabatten när dom åkt o Lykke hjälpte gärna till........med bara fötter i jorden!!! När Emil kom hem började vi fixa lite med maten och lykke badade lite till.......nu hade vattnet värmt upp sig ordentligt under dagen!! VEfter kvällsmaten tog vi en härligt lång runda.....ner i by, ut till kollonierna o ankdammen där vi stannade ett tag i Lykke tittade på ankor.......helt underbart väder........o Så lycklig flickan är när hon hälsar på ankorna......kvack kvack kvack....springer hon runt o säger!! Hihihiihi!! Fina barn!

     

Promenaden fortsatte o jag hade en kissblåsa som snart sprack..........dörren hos Gunilla o Ragge stod öppen så vi tittade in om där för en kissepause och lite prat.......Lykke red på hästen dom hade i trädgården.....D var roligt!! =)

 

Mysig kväll med lite tvtittande och ett försök att vädra ut värmen från huset i ett vindstilla väder......gick sådär kan jag tala om...........!!!


Idag var d ännu varmare när vi vaknade.........Emil tog ut Lykke ur sovrummet o jag fick ligga kvar o sträcka på mig o slumra om lite.........När jag väl gått upp klädde vi på oss för att ta en morgonpromenad och sen inna på hemmvägen tog vi ica för att handla frukost!! Städning i Huset och packning av bilen......sen körde vi mot Ullstorpshandelsträdgård för att hitta någonting fint till svärmor.............Lite sallad, paprika o tomatplantor fick hon till sin lilla hörna vid husvagnen!! =) Jag hittade oxå en del kan jag säga.....wow vad fina saker dom har där nu...........hittade en uppstammad ros som var 160 hög.........super fin.......o massa massa mer!!!


Vi körde mot Borrbystrand o campingen för att äta lunch med Lotta o Sven...........Dom hade oxå köpt en lite pool för svalkning.......den fick vi ju testa!! =) Mycket mys i solen och härliga stunder...........som man kopplar av när man kommer ner där......inga måsten........!!!

   

Efter kaffet tog vi o åkte hem igen........fixade grillen och Lykke badade såklart igen......helt tokig i att bada!! Plockade fram tallrikar o bestik till kvällsmaten o dukade ute i d fina vädret, sammtidigt som jag öppnade en vinflaska som vi  köpt på systemet idag.......Sommarvin: med smak av rabarber, krusbär o fläder.....oj vad d var gott !!! Blev något glas till kvällsmaten........sen tog vi en vi en lång kvällspromenad, vi plockade lite blommor längs vägkanten, kolla in fina hus och bara njöt av att vädret var kanon!! 

 

Nu sitte Emil vid tv:n o kollar fotboll, jag bloggar och driker ett glas vin till.......snart duschen tror jag efter en så här varm dag!!! Hoppas d håller i sig!!


Morgondagen bjuder nog på en runda till Skurup........lite plock hemma.......Ha en fin kväll.....POK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards