Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Rubrik saknas

Av Jacqueline - 6 juni 2011 20:07

Vilket slut på helgen!! Tilda kom till oss tidigare igår.......då körde vi mot Skivarp och ut på Vischan någonstans.......till familjen Pettersson/Lundgren. Glädjande o fint emottagande fick vi när vi kom......3 hundar o 3 barn...........!!! Super härligt ställe dom bor på...........=) Vi började med lek och sen fyllde vi poolen och barnen badade tills dom var skrynkligare än någons mormor/farmor.........(ingen specifik då alltså=))    

Emil satte sig sen i stolen för att få sin tattuering finare!! Sanna jobbade ett par timmar o plågade Emil, barnen lekte utom dom små dom sov härlig middag i soffan.....      

Sen tyckte vi att d var mat dax............Vi åt nypotatis och grillat kött med kall bearneisås...............efter den efterlängtade maten tog Sanna o ryktade sin fina häst för att sen tränsa o sadla...................flickorna 3 stod i rad med hjälm och varsitt leende på läpparna!!! Tilda har längtat sååå efter att få rida......."som jag har saknat detta" säger hon när hon kliver av hästen..............!!! Några rundor i hagen och sen var d dax för efterrätt.......Kladdkaka med vaniljvisp o kaffe!!! GOTT!!

       

Solen som värmt oss så gott hela dagen börjar sakta dala ner för himmlen......vi packar ihopa oss o tackar Sanna, Anders, Neho, Holly & Mindy för en underbar dag!! Detta skall göras om!!! =) Vi fick ett litet extra barn med oss hem.......Holly o Tilda fann varandra och ville så gärna sova över.......Absolut!! Hela vägen hem i bilen fick vi höra låten "I´m a barbie girl in a barbir world" fast bara den texten........Skivarp-Tomelilla..........rätt påfrästande faktiskt,............!!! Men så roligt att dom har kul!! =) Klockan blev rätt sent innan dessa 2 töserna somnade......


Vaknade upp idag kl 9............helt tyst i huset........alla sov till 9.30.....ännu en härligt fin o varm dag.............frukost och sen var badkläderna på igen hos tjejerna......Emil tog tag i Förrådet o rensade bland verktyg o spikar......Jag rensade ogräs o kastade allt skit vi hade överallt............imellan fick jag ta ett bad med barnen i vår vattenspridare som vi satte upp..........vilken höjdar leksak......o så skönt att svalka kroppen lite...............Lykke sov nonstop i lite mer än 2 timmar idag vid lunchen......värmen tar kål på dom små..........ja även oss oxå!!


Mycket lek o bus hela dagen..........Flickorna satte vi i badkaret för att dom var mest skitiga o gräsiga o leriga överallt.....men skitiga barn är glada barn......inte sant?? Vi tog en hyffast tidig kvällsmat kl 16.................spagetti o köttfärsås............alla åt som hästar......!!! =) Kvällspromenad......vi tog en runda för att kolla in vad d var som brann innan idag i vårt kvarter men hittade inget.......vi gick ner till Bertils för att ta en glass.......D var oxå gott!! =) Innan vi gick hem för att hålla kväll tog vi en sväng på lekplatsen oxå!!        

Nu är vi alla slagna hjältar och kommer sova gott inatt!! Hoppas att ni oxå haft en fin helg!!


POK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards