Alla inlägg under juni 2011

Av Jacqueline - 1 juni 2011 19:10

Igår var det inte Juni men den sista Maj.....Ledig dag för Lykke från dagis och solen sken......D blev en promenda till skolan för att lämna Tilda, tog en extra runda på en halvtimme innan jag promenerade hem......d var riktigt varmt redan då kl 8........Vi tog en frukost innan jag satte igång att städa lite........Innan lunch fixade vi till oss lite för att gå ner i byn o träffa Frida o Sara på en Lunch på Fiket!! Trevliga timmar med dom och en liten spontan runda i byn.......på Gustav Ohlssons skor hittade vi ett par jättefina Foppatofflor till Lykke,dom köpte vi o Lykke tyckte jätte mycket om dom!!

   

Sa hejdå till Frida som skulle bli snygg i håret hos Mäster Jan......vi gick hemmot.......på vägen mötte vi upp Julia som som alltid är lita fin!! =) Hon hade köpt glass......Carte Dore´s nya Sunset Dream..........Mmmmmm den var super god o sommrig!!! Härliga stunder i trädgården med skratt kontra allvar......Lykke trallade rund naken med sin nya t-shirt hon fått av Dagis..........Lufta gumpen d måste man ibland!! =) Kvällen kom och vi tog en härlig kvällspromenad.........lite mys hemma innan sängen kallade!!

 

Idag var d dax för en ny dag på dagis för Lykke..........dom tycker hon är sååå trött på förmiddagen så dom lägger henne i 45 minuter innan lunchen.......vet inte riktigt hur jag skall ställa mig till detta för hemma sover hon inte på förmiddagen.......får kanske vänta o se hur allt ter sig!! Eller??


Jag o Gina tog en promenad efter dagis lämningen och sen gick vi till Lidl för att jag skulle ha tag i Azaleor som dom sålde för 30 kr stycket.........billigt o bra!! Köpte nypotatis oxå för 7 kr kilot....kanon då var kvällsmaten klar......nypotatis, skina, gräddfil och gröslök.....!!! En kopp kaffe hos gina inna jag tog mig hem!!


Camilla & Isabella kom innan lunch, höll mig sällskap medans jag planterade mina ny inköpta azaleor...............Kl 1 gick vi mot dagis för att hämta Lykke!! Underbart att få hem sin älskade igen!! <3 Vi hade en härlig eftermiddag i trädgården med mycket sol, mellis, lek och bus!! Kvällsmat och sen åkte Emil för tt bowla, jag o lykke tog oss upp på ovanvåningen för att röja d sista i det tomma rummet.....för att vi sen kan börja riva o renovera!!! =)


Bränna ligger på min kropp o solen har tagit idag..........nu sitter jag med min kära sambo o ser på tv, tänker på min vän o hoppas att hon haft d bra idag o hur hon mår??


Nu är d lång ledigt för emil och vi kommer ha en del att göra.....ingen rast ingen ro.........!!! Pok

Ovido - Quiz & Flashcards