Alla inlägg under mars 2016

Av Jacqueline - 13 mars 2016 20:00

Helgen har bara svichat iväg! Lördag men långfrukost och ljuvligt glada barn som vill ut o njuta av solen! Lykke åkte till kompis och vi andra fixade lite i trädgården och njöt

Blev en promenad till tryde på eftermiddagen för att ta en kopp kaffe och hämta lykke! En fin promenad hem och mot affären för att handla gottgott till melodifestivalen!!

Lykke tyckte absolut inte att rätt låt vann, hon ville att kisungosongo le hur d stavas skulle vinna och bröt ihop totalt när frans vann!! Men han var duktig och helt klart en bra låt som säkert går bra i Europa!! Grattis och lycka till Frans!!

Söndag men molnigt och det blev lite städning mm på förmiddagen. Sen tog vi en lite halv tidig kvällsmat och solen började skina, då tig vi på oss kläder och packade Harry i vagnen och gick en runda och sög in sol och glädje! ?

Blev lite pyssel innan idag oxå och jag gjorde kaffefilters blommor!! ?

Kvällsmys med tilda blev d ikväll, hon ville att jag skulle måla hennes naglar och det blev converse skor på hennes naglar! ? pilligt och mycket koncentration, blev sådär men tilda är nöjd och då e jag det med!! ?

Nu siktar vi in oss på en my vecka och slänger oss i soffan ser på farmen och ska få en överraskning av pappan ifamiljen!! ?

Av Jacqueline - 11 mars 2016 19:20

Som alla andra dagar måste d finnas något pyssel i min vardag och idag har jag o lykke gjort lite påskpyssel!! Pärlpåskägg att hänga i påskriset och betong ägg som nu ligger på tork! :-)

Vi planterade oxå lite penséer idag för att få lite extra vår feeling! Lek trädgården i solen och sen fick vi trevligt spontan besök av mormor och morfar :-)

Nu chillar vi efter en god middag med lite tända ljus och AMigo grande på tv!

Hoppas ni alla får en fin fredagskväll och fortsatt trevlig helg!!

Av Jacqueline - 11 mars 2016 09:17

Fick en härlig stund här i veckan när jag tog fram symaskinen ihop med en av mina fina vänner! Slutade i ett par byxor till H och ett par till hennes ena dotter, någon mössa och ett flow av energi som bara sa sysysy så d blev mer tyg i beställningen och nästa vecka blir d att sy ihop igen!! Men jag får nog kolla i mina gömmor om jag hittar någon liten bit tyg lr något annat som jag kan skapa av!! Fingrarna kliar och jag har tusen idéer att göra!!

Får börja samla ihop till en liten friggebod/stuga som jag kan ha till bara min där jag kan gå ut och ha allting alltid uppställt och alltid redo för skapandet!! Vilken dröm!!

Idag är d fredag, vaknade tidigt idag och nu har jag snart städat klart hela bottenvåningen (9.15) gör ett ryck till så vi kan spendera eftermiddagen utomhus och hoppas på att solen hittar till oss då!!

:-)

Av Jacqueline - 10 mars 2016 06:07

Vi behöver lite hjälp med förslag och funderingar på varför vår kära son inte sover på nätterna!?

Han somnar ca 19 med en flaska välling, sover Fram till 22-23, vaknar och gråter o gnäller o är helt oregerlig. Ibland får han den sista slurken på vällingen som är kvar i flaskan lr lite vatten, sen somna han igen. Vakna dom denna natten vi halv 1 igen o gråter o gnäller o vill absolut inte vara kvar i sovrummet. Den enda chans jag har att han ska bli tyst är att sätta mig isoffan. Han somnar nog av utmattning efter allt gråt vid 2 o vakna sen halv 4 igen.....med samma procedur.....

Han sover en gång om dagen ca 1-1,5 timme. Äter bra med mat under dagarna.

Hur ska vi göra? Någon som känner igen sig lr skulle vilja komma med lite tips?!

Tack.

Av Jacqueline - 8 mars 2016 17:32

Det blev en långpromenad med en massa sol i ansiktet och en snart 6 åring som pratar oavbrutet om hur jobbig d e med solen i ögonen.. promenaden slutade på bo ohlsson där lykke köpte ett paraply och jag handlade skåp o låda spärrar så vår vilding inte kan ta sig in i skåpen!! ?

Pannkakor till lunch enligt lykkes önskemål och sen middagsvila för Harry, jag och lykke skulle vara duktiga och skruva upp spärrarna men slutade ganska snabbt och la undan sakerna och väntade till pappan kom hem!!

Eftermiddag spenderade vi ute. Tittade på alla fina vår blommor och grävde lite i jorden! Hoppade studsmatta och njöt.

Sitter nu i soffan efter kvällsmaten och ska dra mig in i duschen för att sen åka till mindfullnessen....ska vi såå skönt! Hoppas på ännu en solig dag imorgon!!! :-)

Av Jacqueline - 8 mars 2016 10:33

Ja precis som rubriken lyder ligger jag nu i sängen och har slått upp mina ögon, inser att kl är 10 och båda barnen sover ännu....vaken natt med Harry som drömt massvis!!

Ingbillar mig själv att en natts eller tvås sömn skulle lösa dessa problem så blir till att boka en övernattning någonstans och hoppas på att energin byggs upp och sen kommer jag flytta väckarklockan till andra sidan huset för att inge stänga av den i sömnen!

Kanske ingen ursäkt att försova sig för att varit uppe halva natten när man har en tid att passa kl 9 o inte kl 6 eller 7 som många andra som jobbar har. Jag får bara helt enkelt se d som gjort och komma igen!

Blir en dag utomhus med mina barn för att suga in lite utav ljuset som vill titta fram!!

Ikväll är d dag för en mindfullness träff igen och d e så härligt!

Ha en fin tisdag för d ska jag försöka ha!!

Ovido - Quiz & Flashcards