Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Rubrik saknas

Av Jacqueline - 14 juli 2011 08:45

Veckan började ju bra......fint väder o 2 härliga dagar på jobb.......I tisdags hämtade jag Lykke på dagis, då talade dom om för mig hur stressade dom tyckte hon var o att hon aldrig lyssnade på dom o att hon inte hade tid för att avsluta lekar hon börjat med................mmmmm näääää Lykke är 1 år o 3 månader.......d e väll helt normalt då.......att Lykke är stressad enligt dom är hennes överaktivitet........hon är ett aktivt barn o kommer alltid att vara............på gott & ont!!! Men hon är mitt älskade barn och dom är förskolelärare så dom borde inte beklaga sig till mig........gör ert jobb istället..................!!! Så då har jag fått skälla lite till!! Skönt var d!!! =)


Tisdagskväll började Lykke få feber och jätte gnällig..........Onsdags morgon fortfarande feber o vi öägnade dagen hemma.....jag sydde en del hakllappar som jag har på beställning, sagellappar oxå............Lykke sov hela dagen utom 2 timmar så jag han med en del, damma, dammsuga, tvättagolv, diska, sortera kläder och tvätta o en del till!!!


På kvällen kom Camilla o Robban o Isabella, Evelina Rickard o Lilla Amalia..........vi åt kvällsmat tillsammans o tog ett STORT glas vin ihopa!! Att bara kunna sätta sig ner äta god mat o ta kvällen som den kommer är helt underbart!! Tack kära vänner för igår kväll.................D stora töserna somnade gott i sina sängar men den lilla söta ville vara med fast hon var såå trött.............Emil tog henne i famnen o sen somnade hon...........Lugn som en filbunke är denna mannen!! O så härligt att se min kärlek sitta där med en liten bebis igen..............tänk vad mysigt med en till men d får vänta ett tag till...................nu kan vi låna istället!! ;)


Vi saknar såklar Tilda, hon har semester med sin mamma o är i vimmerby för att hälsa på Astrid Lidgrens värld och gå på High chapparall!!! =)


Idag är min lediga dag...........Lykke är fortfarande sjuk o börjar bli snorig o hotstig...............hela dagen har d regnat så d blev ingen marknad för oss................tyvärr!!! Jag o Lykke har istället myst och haft besök av finaste mamma/mormor..............när kvällen kom efter maten började det att spricka upp o vi tog oss ut i skogsbacken för att ta en kvöllspromenad...............Gry fällde Emil så han låg raklång i dyngan men lyckades att rädda sig.............................      

Vi våldgästade Stallgatan en liten stund o fick kaffe i pausen!! =) Tack tack!!   sen hem för att lägga liten och jag skulle steka dinkelpannkakor,..................tyvärr hade vi inget stekmargarin så jag har brottats med smör och olja.........liknar pannkakor gör dom inte men dom smakar gott!! =)

 

POK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards