Alla inlägg den 9 april 2011

Av Jacqueline - 9 april 2011 19:22

Vaknar upp kvart över 7 då Lykke vill upp ur sin säng..................med tunga ögon gick jag in o hämtade henne................tittade ut genom takfönstret och ser en klarblå himmel!!! Så att vakna upp till detta vädret kan man göra hur tidigt som helst!! Hela familjen satt o åt frukost redan kl 8...............!!


Lite undan plockning efter frukost, Emil började att riva i badrummet och skulle sätta in den nya badrumsinredningen!! Spännande!! Jag o Lykke o Tilda klädde på oss och gick ut o lät dörren stå öppen...................Började räfsa i det gammla trädgårdslandet som nu skall bli ett litet ställe med tak och fin sittplats!!! =)

  Detta är en början...............


Tvättade liteo oxå.............ett måste med en premiär dag för att hänga ut tvätten..............o ja d torkade på ett nafs!!! Underbart!!


Tilda ringde kompis och sen var hon helt upptagen!!! Härligt!! Lykke tyckte d var lite läskigt att bli lämnad själv på gräset när jag räfsade så vi lekte en del på gräset istället!!! Att vi sen skulle sitta här i kväll med värsta brännan i ansiktet tänkte jag ju inte på.................så imorgon o alla andra dagar blir d solskydd på innan utgång i solen!!!!

   

 


Jag har oxå dragit upp alla dom döda tujorna och placerat ut dom friska på dom tomma ställena....................där d fattas nu skall vi sätta tujor som är ca 170 cm höga................kommer bli så kanon............dessa kommer till påsk!!!!

När kvällen kom hade vi alla fått massor gjort..................lite trött o hungrig säger Tilda -jag tycker vi kan äta på resturang....eller???  O d nappade vi på................vi testade Milano.............Jag tyckte d var helt ok!! Alla var mätta o nöjda...........då ville Tilda såklart ha Lördagsgodis.........en sväng inom videobutiken!!

 

Nu mysbyxor på och hoppa i soffan!!! Att kunna spendera en hel dag utomhus i detta vädret med våra underbaraste är toppen!!! Man blir såååå glad i själen!!! =)


Hoppas på ännu en fin dag i morgon!!! POK

Ovido - Quiz & Flashcards