Alla inlägg den 20 april 2011

Av Jacqueline - 20 april 2011 20:04

Jo då har vi gjort dagen hemma hos Jean & Moa!!! Jean bjöd på super god kyckling sallad med bullar o dressing!!! Efterrätt: Melon o Gelé hjärtan..........(som jag åt upp alla...;))


Dom små töserna tyckte om att leka men dom tyckte oxå om att skrika...........d skreks från höger o vänster ett tag............tjejer med humör!!!

   


Vi njöt syunder ute på terassen..............där hittade jag rabarber........och Jordgubbsplantor...............!!! Då vet man vad som väntar nästa gång då...................jordgubb/rabarber paj!!! ;)

 


Tack fina Jean för dagen!!


Imorgon hoppas vi på fint väder så jag kan hänga ut tvätten!! Hoppas på ett besök av mamma o farmor Ruth!!! Annars är inget bestämt så vi får se vad dagen erbjuder!!!


POK

Av Jacqueline - 20 april 2011 07:24

Hihihihi........oj nu var d ett tag sen jag bloggade visst..................kvällarna har varit för fina och morgonen finns d ingen rast ingen ro längre!!! Men eftersom många efterlyser mig när d gått för många dagar skall jag försöka vara lite flitigare!!! =)


Jag gjorde ett pyssel härom dagen som jag hittade i en tidning........"gör dina egna bokstäver" allt man behövde var frigolit, tyg, papper, sax o klister..............så då satte jag igång. D var kul och lite pilligt.............jag gjorde ett T för Tilda o ett L för Lykke som jag sen ställde i bokhyllan vid deras foton.......Lite skavanker här o där men jag är nöjd för att vara första gången........!!!


 

Fredagen var en påskaavslutning på Tildas skola...............Äggrullning och utklädning, Tilda ville inte vara påskkärring som alla andra detta äret utan hon ville vara kanin.................så jag o Emil började fila på hur vi skulle få Tilda till en kanin.................lite besök på affärer för o se om där fanns kanintillbehör............men nix...............så vi åkte hem..............jag började sy kaninöron och en vit kjol av lakantyg..................Emil gjorde kaninsvansen av en garnboll som vi sydde på kjolen!!! Hon blev världens finaste kanin!!! =)


 


Freadgen var mysig, Jag o Lykke gick till EM möbler för att köpa en potta, sen tog vi en mjukglass på torget med Julia, Viking o Beata!!! Härligt!! På vägen hem tog vi en runda in på Secondhand affären!! Där hittade Lykke kritor o en keps, Tilda fick såpbubblor..................!!! Vi fick besök av Martin o Emelie på kvällen, Lykke fick ett jättefint armband av Martin!!! Tack!!

 


Lördagen var en lika fin dag som alla andra dagar..............vi packade bilen o körde till Borrby strand för att hjälpa Lotta med husvagnen..........jag satte upp gardiner o lite annat små åyssel, Emil körde släp med dom stora sakerna!!! Töserna trivs som fisken i vattnet där nere............dom lekte på lekplatsen, Tilda cyklade och kollade kiosken oxå såklart!!! =)

           


Söndagen blev kanon............uppe med tuppen då Lykke nu inte sover mer än till 7..................phu...........men oj vad dagen blir lång o man får mycket gjort...............jag började plocka undan medns dom andra sov...............frukost sen körde Emil för att byta vintedäck till sommardäck..................När han kom hen satte jag Lyke i vagnen för att ta en promead med Kathis och en runda på loppis!!! Vi gick till loppisen på statoil i Tryde..................där hittade jag en barbie hästvagn till Tilda, Lykke fick en monchicci eller hur d stavas och även en liten liten vippmugg som hon absolut inte ville släppa!!! ;) Sen gick vi tillbaka in mot by för loppis på Norregatan.............jag hittade en lampa!! Kathis hjälpte mig med förhandling av en Rosa BRIO sittvagn........50:- slutade priset på.....okej den var skitig och behöver en sanering men kanon fint skicka annars!!! =) Glad var jag!!


Hemma igen hade Emil städat och gjort tårta för att sen invänta Lykkes vänner, Isabella, o Moa, Viking med familjer och Frida o Tobbe!!! Hon fick såå fina presenter, massor med hinkar o spadar, skottkärra..........bok,kläder, lek o lär från Fhiserprise och ett underbart fint halsband!!! TACK alla fina för ni kom o alla presenter!! Lykke blev glad!!



Måndag och ännu en solig dag..................vi tog o fyllde vagnen med hinkar, spadar, baröd till ankorna och fika sen begav vi oss mot stadsparken.................ankorna var inte hungriga o sket i oss men vi hade kul!!!

    

Mot lekplatsen och sen en Picknick i d gröna gräset o den soliga solen!! Flickorna är såå underbara!! Mycket lek o bus.......sen tog vi ett besök hos Tildas mamma för att se Tildas nya rum...........D var jättefint!!

 



Påväg hem gick vi förbi Odengatan och där var Familjen Jönsson ute på sin gård o lekte så vi tog en runda in till dom o hälsade på o lekte lite!!! =)

 

Tisdag och nu är vi bortskämda med sol................så varmt o skönt!!! Tilda åkte till mamma och jag o Lykke tog vagnen för att möta upp Camilla, Isabella o Kathis för en promenad och slut destination blev Stallgatan hos Camilla.................där ägnade vi dagen............sol, mys olunch och en massa gungande på Isabellas nya gunga!!! Vilken mysig dag!!! =) På kvällen blev d en promenad med mina 2 hjärtan.......o hund!!! =)

 


Idag Onsdag började redan kl........5.15............vaknar upp o kan inte sova..............efter en timmes vridande somnar jag för en stund.............06.55 vaknar Lykke o tycker att vi skall upp.................jodå..............!!! Nu börjar solen titta fram och vi skall städa lite, sen möta upp Camilla o Isabella för en tur till Ingenjörsgatan och besöka Jean o Moa!!! Kul!!! =)


Hoppas att dagen blir fin!!! =) POK

Ovido - Quiz & Flashcards