Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Jacqueline - 23 maj 2011 20:32


Jo jag hämtade en sovande Lykke på dagis.......snorig o snorig...........Vi åkte till Biblioteket där jag lämnade tillbaka lite böcker och lånade en del nya......jag hittade en jättefin blädder/bilder bok till Emil om Kal P Dal.............2 böcker om hur man klär om en öronlappsfåtölj o massa andra möbler.................skall läsa om d o se hur långt jag kommer på vår fåtölj!! vi får se!! ;)


Vi tog tygaffären på vägen hem för att köpa tryckknappar......d blev en stuvbit och 1 meter tyg i fina färger......d skall jag sy tröjor till Flickorna med!! Så nu fram med kreativitionen igen och sätt igång!!!


När Emil kom hem satte vi Lykke i vagnen o gick en promenad för att sen gå till fritids o hämta Tilda............Där fick vi Tildas kompis Ellen med oss hem oxå..........en liten extra promenad innan vi gick hem för kvällsmat!!! Emil åkte på fotboll o jag o Tilda myste oi soffan, Lykke sprang runder på golvet!!!

En mysig kväll och nu blir d att läsa lite på min nya bok jag lånade på Bibblan........mycket bra info till mig o en bra början på mitt "nya" liv!!! =)



Ha en fin kväll!! POK

Av Jacqueline - 23 maj 2011 11:49


Underbara Måndagsmorgon................solen skiner, flickorna på toppen humör!!! Frukost och sen iväg till Skolan o Dagis......En hel vecka sen Lykke var på dagis men d gick kanon att lämna......skönt!!


Väl hemma efter en runda på Ica.......tog jag tag i köket som såg ut som första världskriget......hahahah......men nu är d fint igen!! När jag ändå höll på o inga barn i huset började jag damma, sen damsugade o sen tvättade jag golven.....nu skiner hela huset o jag har läst reklamen, tvättat o hängt en maskin ut redan!! Sååå skönt!! När alla kommer hem idag kan jag umgås med dom istället för att göra alla måsten och vardags saker..............!!!


Nu blir d en tur till Gina för att dricka en kopp kaffe o äte en kanelbullsfralla innan jag hämtar liten på dagis!!!


POK

Ovido - Quiz & Flashcards