Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Jacqueline - 30 maj 2011 20:27

Eftermiddagen har varit kanon.........jag o Lykke hade oicknick i trädgården under körsbärsträdet.......Fruktsallad o hallon kesella.......Gott!! Jag läste en tidning i skuggan medans Lyke roade sig med alla leksaker ett tag....Tog en eftermiddags kaffe hos Madde & Mea!!! Trevligt med Goa Grannar!!!.........!!


Tilda o Emil kom hem med en studsmatta......o en sååå glad Tilda!!! Dom började att sätta ihopa den på studs!!! =) Lite meck o en exalterad flicka.............när d var klart hoppade Tilda konstan i 1 1/2 timme.......svetten rann o leendet slutade aldrig!!! D e Gott med glada barn!!

     


Efter kvällsmaten åkte Emil till fotbollen och jag förberede oss för en runda till Igelkottensförskola för att visa upp mina haklappar o former o färger..........sååå nervös, men d var ju inget att vara nervös för........dom var så kära o snälla o tyckte jätte mycket om min haklapp jag gör...........dom bestämmde att dom vill ha några på prov 1 vecka........sen håller vi tummarna på att dom tyckte om den eller att dom vill göra lite ändringar går oxå bra!! Man kan ju hoppas på att andra dagisen i Kommunen hänger på.................*Tipsa era dagis vet jag*!!! =)


Nu blir d till o vika lite tvätt innan sängen kallar......o imorgon skall jag ha solglasögon helöa dagen.............ajajaj vad jag har ont i huvudet efter att ha chisat hela dan utan att tänka på d!!!! Inte bra!!!


Pok

Av Jacqueline - 30 maj 2011 11:59


Hi...........Lördagen blev en fin dag fast stressig dag......efter en lång o sen  fredag sov vi alla till kl 10.........upp o hoppa......Tilda skulle vara på kalas kl 12.........frukost, slå in paket o fixa frissan o kläder...........i samma veva började jag med grillspetten som skullwe träs o borden dukas då vi skulle hålla kalas för oss med släkten!!

   


Treligt o lyckad blev kvällen!! Tack hela underbara släckten för alla goda skratt o minnen.......alla fina presenter........mest glad blev Tilda för hon fick samlat ihop pengar till en studsmatta.......som hon o Emil skall handla idag på Pool Center.........!!!! =)


Söndagen var vi oxå på kalas.......1års kalas hos Moa!!! Fina lilla Moa redan sååån stor tjej!!! GRATTIS!!! Massa barn o föräldrar , god mat o tårta o trevloigt sällskap!! Hon hade Lyckats med allt Jean......o Tony såklart oxå!!! =) Familje mys på kvällen.....jag fick en jättefin blomma av tjejerna i Morsdag present !!! Underbara ni!!! <3 

    Lykke o Isabella bråkar om samma leksaker.........inte helt ovanligt!!! =)

Moa 1 ÅR!!! =) 



Idag Måndag...........gick jag med Gina o Cornelis, Tilda o Lykke till skolan för o lämna av dom 2 stora barnen.......sen gick vi vidare till Lykkes dagis för att lämna henne där...............lilla tjejen har inte varit på dagis mer än 1 dag på 2 veckor för hon har varit så sjuk......men d gick bra........i fröken Lottes famn är man trygg o vill leka!!! Oj vad d kändes skönt!! nu är d bara att göra d till en rutin i vardagen sen går d utan problem för Lykkes mamma oxå.......;)


Jag har ätit frukost hos Gina med familj.........plockat undan, satt igång en maskin tvätt, läst reklam, bäddat, bloggat, kollat fb och fyllt i en inkomstbankett till dagis.........man hinner mycket om man vill............solen skiner så vi får nog ta mellis ute idag!!! =)


Nu skall jag äka till Nykelpigan o hämta hem min underbara dotter!!! <3 POK

Ovido - Quiz & Flashcards