Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Ny Vecka.....

Av Jacqueline - 25 maj 2011 18:47

Trött Tisdag........Tilda åkte till skolan o Emil låg i sängen med magont o kräkningar.....Bläää!!!


Jag kollade posten o där hade Lykkes nya baddräkt från Marimekko kommit!! =) Köpte den på Tradera helt ny.......Tradera är toppen!! & Hon blev såå fin i den så nu får vi snart åka o bada........*!!!!!

 

Efter en vanlig kväll med kvällsmat.....satte vi oss för att spela lite Maxi Yatzy...........hihihi d e ju rätt kul.....men så frustrerad jag blir....dessa j***a tärningar!!! =) Utanför förnstret regnade det och sen tittade regnbågen fram, så vackert!!!

   

Idag sov vi länge.....Lykke fick feber igår kväll.....o varit vaken en gång i natt med höög feber...........kvart över 9 gick vi ur sängen!!


Vi åt frukost med Emil på hans födelsedag!! Grattis älskling!!     Mycket mys i soffan med sjuklingen.....sen kom Julia till oss för lite kaffe o mycket prat!! Hon hade med sig en födelsedagspresent till mig o Emil......en jätte Rodedenron!! =)

  Kanon för vår trädgård!! Tack finaste Vännen!! Vi tog en runda till Boan oxå för att handla present till Tilda och Julia skulle ha till sin brors student..........Vitestade oxå den nya marabou senseition Jordgubb/cheescake......oj vad god den var då!!! =)


Familje mys resten av kvällen med lite ritande med Lykkes nya kritor......Stuvade makaroner o korv til kvällsmat, Emil åkte o spelade bowling med sin kontaktperson och Jag o töserna gick ut i d fina vädret......plockade blommor och städade undan lite o njöt av solen, när vi kom in började Tilda att baka sockerkaka till sin pappa......d skall vara polkagris i den och sen skall hon ha vit choklad ringlad utanpå!! GOTT!!

   

Nu ligger Lyke i soffan helt utslagen och Tilda ser på tvn.........kakan är snart klar i ugnen..........Imorgon är d bankbesök o en träff med Camilla o Isabela på schemat!!!


POK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards