Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Hipphipp Hurra!!!

Av Jacqueline - 27 maj 2011 09:43

Vad var d för en dag......? vad var d för en dag....?? Jo d var ingen vanlig dag för d var Tildas födelsedag HURRA HURRA HURRA!!!


Jag o Lykke sjöng för Tilda igår på morgonen innan hon skulle till skolan.......där firade dom henne oxå!! Efter vår frukost gjorde vi oss färdiga för att ta oss ner i by o in på banken!! Tråkigt med bankärenden ivissa fall men d e ett måste!! =)


Ibyn mötte vi upp Camilla o isabella......vi promenerade med dom hem för att spendera dagen där med lunch o lek!! =)


kl 13.45 hämtade vi Tilda på skolan, vi åkte till Ica för att handla alla ingredienser till tårtan vi skulle göra!!! jordgubbar var en viktig del i denna!! =) Vi tog en runda till LIdl oxå där hittade vi rosor för 20:- bunten..............billigt!! sen köpte jag en uv-dräkt till lykke med mössa......90:- som hittat!!! =)


hemma gjorde vi tårta.........Tilda var en dukitig bagerska!! =) Emil kom hem från jobb.....o sen sjöng vi o överraskade Tilda med paketer.........Röda pakaeter med vita prickar!! ;)

*en hund som kunde gå o i vattnet kunde den simma!!

* en dansande hamster med kläder

* Aqua beens.......pärlor som man slipper stryka på...bara en dusch vatten på sen är d klar!!!

     

Anna (Tildas mamma) kom förbi för at gratta Tilda och ta en liten fördelsedagsfika med oss!! =)


Vi tog en runda till Bo Ohlsson för att handla barkmull för att ha till planteringen av Magnolian som vi fick av Julia...........så nu är den panterad o d blev så fint!! =)

På Boan blev d inhandling av presenter till en klasskompis som tilda skall på kalas till på lördag!! Vi tog kvällsmaten på Pölesmannen......på Emil o tildas begäran såklart!! ;) Kollade priset på studsmattor mm!!! 


Hemma gjorde vi ett trädgårds race, Emil rensade ogräs på uppfarten, jag planterade och barnen lekte!! Härliga härliga soliga kväll!!! När solen försvann tog jag , Tilda o Lykke oss in för ett bad i badkaret................Tilda testade sin hund o d var kanon!! Natte dax  o en lugn stund framför tvn med hjärtat!!

   

Idag lämnade vi Tilda på skolan som vanligt!! Kort dag för henne idag......slutar redan 12 så vi skall hämta henne då!! =) Få se vad vi gör sen!! Men jag skall iallafall plocka lite ogräs till för att få infarten fin.............Dammsuga huset för Gry fäller med än någonting annat just nu.............bläääääää.......jag hatar hundhår!!!


Med posten idag kom ett par "nya" gummistövlar till Lykke!!! Å så kanon söta!!! o passade kanon!! Hon diggade dom.........går fram o tillbaka i dom............

   

Sen måste jag tilllägga att ni är för jäkla dåliga på att kommentera.......så många o så lite kommentarer..............d e ju halva nöjet med att blogga.......att få läsa o svara på era kommentarer.................


Nu sover lillsnäckan så jag får väll ta tag i lite saker nu innan hon vaknar..........för sen är d full rulle!!! Ha en fin fin dag!! POK

 
 
Ingen bild

Kerstin

29 maj 2011 14:11

Vilken fin tårta tror säkert den var god. Ser ifram emot lördagen med lite firande av er tre.

 
Ingen bild

Kerstin

29 maj 2011 14:13

Vilka fina stövlar man blir ju avensjuk.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards