Direktlänk till inlägg 27 oktober 2015

Baka baka liten kaka

Av Jacqueline - 27 oktober 2015 21:40

Dagen swhisha förbi och nu e d kväll!! Idag har jag haft alla barnen hemma, det är höstlov och d ska man njuta av!

I förmiddags gjorde vi ett försök till att baka maränger, gröna maränger till Harrys kalas i helgen! 100 st väldigt fina och bra maränger blev resultatet! Det dryga är att när man har 4 plåtar fulla och dom ska stå nästan en timme var i ugnen då har man dagen räddad!!

Kära Camilla kom på en mellanlandning hos oss i åt lunch o tog en kopp kaffe innan hon skulle iväg igen!! Älskar dom där små tillfällena när man bara kan ses utan en massa knevel, enkelt och härligt!

Sen fick vi besök av härliga familjen glörud som kom med julmust och pepparkakor!! Mums mums!! Så d blev massa lek och fika!! Och jag fick en super härlig och efterlängtad stund med min fina vän!!

Tjejerna och Harry hade teater idag oxå!! Att dessa barn har såå mycket fantasi d e galet!! Och med en lillebror som går med på allt hans systrar gör med honom det älskar dom!! Resulterade i lykke från mars som behövde någonstans att bo och super Harry och diamant tilda som bodde på solen och ville komma till ett kallare ställe!! Våra finaste barn!! Vi älskar er till solen och tillbaka! ?

Ikväll har det oxå blivigt träning för denna familjen!! Min motivation var rätt låg när vi skulle åka men skam den som ger sig så e d bara att släpa rumpan ur soffan och köra stenhårt!! ?
Svettig och helt slut i alla delar på kroppen så är det helt underbart att få gå o ställa sig i en dusch och bara vara så sjukt nöjd över sig själv!!

Så roligt att ni är så många som läser min blogg! Funderar lite på om jag ska nischa den och bara börja skruva om en sak lr jag ska fortsätta ha detta som en liten dagbok och fylla den med mitt liv och våra äventyr!?

Dax att gå o lägga sig nu......nja jag måste först läsa några sidor först såklart!! Pok!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards