Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Jacqueline - 12 mars 2011 12:22

Igår fredag blev d inget bloggande.....................jag försökte friska till mig och sen så vädrade jag ut hela huset på basiller!!!  


Tilda kom med sin mamma efter skolan, drack en kopp kaffe o packade väska med saker till helgen.....................!!! När dom åkt kom min mamma o Rambo, hon kom med en väska till Lykke, en bok till Tilda och skåp spärrar till oss från fina moster!!! D behövs!!! =) 


Vi klädde på oss, satte Lykke ivagnen, kopplade hundarna för att traska iväg.....................då öppnar sig himmlen, regn, snö, hagel, blåst från alla håll....................men vi trotsade vädergudarna!!! Efter bara 5 minuter var det över och solen började lysa på oss igen!!! Underbart!!! Vi promenerade bort till Stads parken för att ge ankorna mat..................Lykke är helt fasinerad av dessa!!!! Jag trodde dom skulle vara hungriga men dom smakade bara lite, kråkor, kajor, o trutarna var däremot hungriga elller mer hagalna!!! =)

 


Lång promenad i solen runt Tomelilla med min fina mamma och dotter!!! Hundarna älskade detta oxå, Gry var rent svart av lera liten bit övanför magen så då kan ni tänka hur Rambo såg ut som är under grys mage..................Ler hög..............!!!!


 


När Emil kom hem höll d fina vädret fortfarande i sig................så han ville ut på promenad, så igår gick jag ca 2 1/2 timme...................skönt!!!! Kvällen var en mys kväll, med let´s dance i bakgrunden av vårt lek o bus!! =) Film senare när liten somnat.................."The Mechainc" , helt ok tyckte jag, lite förutsägbar bara!!!


Lördag morgon 6.20 slår Lykke upp ögonen redo för att vakna........................Men nix det tyckte inte pappa o mamma........Så Emil gav henne lite välling sen somnade hon och sen somnade Emil men jag då...............nä såklart kan jag ju inte somna om!!!! Så där låg jag i mitten av 2 skön sovandes!!! Halv 8 vaknar Lykke igen, då var d till att gå upp........................Tittade lite på nyheterna oxå och visst e d hemskt d som hänt i japan, Moder natur säger verkligen ifrån............Nu hörde jag oxå att ett kärnkraftverk hade exploderat................usch o ve!!!


Vi bestämde oss för att gå en Loppis promenad efter frukost..................Seconhand på bangatan - inga fynd, Loppisen på Norregatan - inga fynd, Erikshjälpen - inga fynd................men sen gick vi inom Gustav Olssons Skor.........mest för att titta på skor till Lykke nu när hon snart börjar på dagis och skall gå på sina egna ben..........Vi hittade 2 par jättefina skor till henne, ett par kavat och ett par soft fit................Så d blir inköp till henne o Tilda nu snart!!! =)Men sen hittade då jag ett par skor..................;) Tanken var ett par Converse till våren.....................hittade dessa 199:- utan converse märket, o d skiter jag lite i....................min kära sambo köpte dom till mig och jag är lyckligaste idag!!! =)


 


Nu sover Lykke, Emil bygger i trappen så vi kan få upp grind där oxå o en ny spaljé................kommer bli så fint!!! Men eftersom spaljen blir ny, golvet nytt tänkte jag att då får jag ju riva tapeten och måla eller tapetsera på nytt där oxå...................Vilket projet............men kul!!!! =)


 


Ikväll skall Emil till Stallgatan för att se fotboll, då kommer Camilla o Isabella hit med Evelina och hennes bebis mage..................vi skall äta lite o se melodifestovalen final!!!! Blir säkert trevligt!!! =)


POK

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards