Alla inlägg den 25 mars 2011

Av Jacqueline - 25 mars 2011 10:25

Många dagar sen jag bloggade...............japp...............!!! Nu när d börjar bli ljusare ut längre o d börjar bli vår har jag nu fått trädgårdskänslor o kvällarna ägnar jag till att vara ut o pyssla lite...........!!! Ajja.........................!!!


Förra Lördagen fyllde Julia år................Vi var där och firade henne med blommor & present!! =) Vi fikade på hemmagjorda goda kanelbullar, kaffe o andra kakor!! Lykke tog sig en liten pause hos Melody...........Mycket lek o bus på Grönegatan den dagen!!! Tack Julia!! =)


     


Lördagen bjöd på fint väder den oxå...........pyssel hemma, en loppis promenad med Tilda o Lykke. Tilda fyndade Cd-skiva, väska, målarkit o ett kassaskåp. Jag hittade ett kakfat i silver, en klänning til Lykke, ett litet rundt bord och en bokhylla...............kanon nöjd men har inte riktigt hunnit ställa iordning i bokhyllan, d skall in llite böcker o mera piff!!! =)

På kvällen var d dax för lite Bowling med Lotta, Sven, Ingegerd, Ingela o Ingvar...................vi Bowlade o sen åt vi "filefrossa" efterråt................suxsesshallens filefrossa bestod av en kycklingfile i gorgonzolasås och inbakadfläskfile.............inte någon frossa precis......................!!!!


   


   


Promenda o lek på Söndagen.........Vi tyckte Lykke var ovanligt gnällig.........på kvällen vi nattedax hittade vi 3 prickar på hennes rygg...................Vattkopper!!


 


Så denna veckan har jag o Lykke spenderat hemma, inget öppethus, ingen babymusik. Vi har haft besök av Camilla o Isabella då bakade vi kanel/vaniljbullar sen gjorde jag syltkakor oxå!!! En promenad med Gina, Charlie o Godon blev d oxå på Tisdagen när Tilda hade ledig dag från skolan.......Vi gick för att mata ankorna o denna gången tog vi dom hungriga ankorna vid kollonierna!!! Vädret var helt fantastiskt och varmt den dagen!!!


     


Jag har börjat slipa av  färgen på Du&Jag soffan så nu skall den snart målas......jag har bara lite svårt att besmma mig för vilken färg....................


Idag blir d våfflor tror jag, sen bär d av på kalas till Isabella som fyllde 1 år igår!!! Grattis Isabella!!!


Helgen kommer vi till att vara i Skurup för att fira Christer.................även i år får han en upplevelse present med första parketts plats......................!!!!!


Ha nu en fin helg allihopa!!! POK


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards