Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Helg

Av Jacqueline - 28 mars 2011 12:03

Lördagen blev en bra dag................vi åkte i god tid till Skurup, där gick vi en runda på loppis, blev ett spel till Tilda o en bok till Lykke. När vi checkade in på Lantmannagatan 6 med hund, barn, säng, vagn och en massa packning var min kära lillasyster o hennes Henning där..........................=) Så kul att få umgås lite, Lykkeälskar sin moster!!! Vi gick en liten runda med Lykke i vagnen, snackade mycket goja och bara njöt. kl: 17 var d dax för kalas..................Eva, Jörgen o Max, Mormor o Lennart kom för att äta mat med oss!!!! Mamma hade gjort en super god fläskfile med ost röra..........................pannacotta med bärsås o bär...................Tårta.............snacks mm.................snacka om att vi var proppade på kvällen!!! Men gott var d!!!!


Söndagen var en seg dag..................skruvade fram klockan på kvällen innan vi somnade o vaknade kl 5 jättepigg.....................somnade igen då vaknar Lykke 7 piggelin!!! Så vi väckte huset och frukost dax.................sen ut i solen för att kolla på när Emil o Christer river deras uterum..................för att bygga upp ett nytt!!! Wow vad d kommer bli fin o dom kom långt på eftermiddagen körde jag o mamma iväg för att handla lite korv o bröd (till grillning) sen ut till Johanna Museet för att handla lite Penseér och någon annan blomma!!! =) Korvgrillning när Emil hade hämtat Tilda i Lund sen oackade vi ihop oss för att bege oss hem till Tomelilla!!! Ibland är d mysigt med lite avbrott i ens vardag, kunna åka bort och slippa pyssla i sitt eget hem!!! =)


 

     

Idag blir d lite städning, plantera lite blommor. Ikväl skall Tilda gympa då går vi nog en ordentlig promenad!!! =)


Nu hoppas jag på en ny fin vecka och låt nu våren komma på riktigt...................denna vecka kommer oxå att ägnas åt Lykkes kalas på Lördag.............at, tårta, kakor, piff.............mm


POK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jacqueline - 17 maj 2016 14:47

Efter att ha varit på vc i dag är vi tillbaka på ruta ett igen, inte karpaltunnelsyndrom som dom trodde igår. Proverna var bra, väntar på dom reumatiska proverna nu bara. Så slutresultatet är att jag kommer bli skickad på ultraljud och elektro ...

Av Jacqueline - 17 maj 2016 11:21

Efter att haft ont i händerna och svullnat upp i armarna o händerna blev d en resa som var hyfsat snabb in till Ystad sjukhus igår där kom eventuellt konstaterade att jag hade karpaltunnelsyndrom i båda händerna..... Idag ska jag få kortison och ...

Av Jacqueline - 8 april 2016 23:09

Och kl 02,46 föddes det en liten liten flicka 2790g den 8 april som d var planerat enligt bf. Lyckan att få hålla denna lilla människa i sin famn, att se hennes underbara pappa gråta av glädje och denna oförklarligt konstiga fantastiska känsla s...

Av Jacqueline - 7 april 2016 21:43

För 6 år sedan idag precis nu runt 22 tiden var jag nog den tröttaste och argaste på hela ystad sjukhus.....ingen sömn på 3 dygn och en lååång dragen förlossning och en envis barnmorska var en dålig combo just då men jag visste ju inte då att om bara...

Av Jacqueline - 4 april 2016 22:00


Dom flesta som känner mig och emil vet om att jag väldigt sällan lagar mat utan d gör min sambo emil!! Lyx enligt många och även enligt mig men emil tycker om att laga mat och gör d aå gärna så varför ska jag då göra d som tycker d mest är drygt........

Ovido - Quiz & Flashcards